Electronic commerce as a means of strategy to promote artisan products

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46589/rdiasf.vi35.372

Keywords:

Electronic commerce, economy, digital platform, artisan product

Abstract

Electronic commerce guarantees a better and broad development for the primary segment, seeking to collaborate with it to make the leap to new technologies, thus making itself known and expanding business with a new market model. For this, it is important to consider a market feasibility study, which allows determining the options to collaborate in the integration of a new business model and adjusting the strategies that help promote the promotion of cultural diffusion and greater support for the development of small companies engaged in the artisanal business. In this way, the development of artisanal activity is allowed, contributing with this project to a greater growth of this segment of the population and its scope is not only local but also international, contributing to the preservation and dissemination of the cultural traditions of the entities.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Baby M., Jaime, y Londoño J., Juan Gonzalo. (2008). Las P 's de Mercadeo. Algunas precisiones. Revista AD-minister, núm. 12, 149-161.

Candelario Samper, Juan José y Rodríguez Bolaño, Moisés. (2015). Seguridad informática en el siglo XX: una perspectiva jurídica tecnológica enfocada hacia las organizaciones nacionales y mundiales. Revista Publicaciones e Investigación, 9, 153-162. DOI: https://doi.org/10.22490/25394088.1441

Cantón Araujo, David. (2014). Guía básica de seguridad en Magento. España: Ministerios de Industria, Energía y Turismo.

Diario Oficial de la Federación. Código de Comercio.1889.

Devoto, Mauricio. (1992). La economía digital: el dinero electrónico y el lavado de dinero. Revista Informática y Derecho, 5, 469-502.

Diario Oficial de la Federación. (2018). Declaratoria de vigencia de la Norma mexicana NMX-COE-001-SCFI-2018. Comercio electrónico-disposiciones a las que se sujetarán aquellas personas que ofrezcan, comercialicen o vendan bienes, productos o servicios.

Diccionario de marketing, 2019. Definición de marketing. Recuperado de https://www.foromarketing.com/glosario-de-marketing/

Fischer, Laura y Espejo C. Jorge A. (2004). Mercadotecnia. México: McGraw-Hill.

García Cálcaneo, Cynthya Capella; Martínez Prats, Germán; Silva Hernández, Francisca & Guzmán Fernández, Candelaria. (2020). Análisis a la propuesta de la aplicación del Impuesto al Valor Agregado al comercio electrónico en México. Revista Ciencias de la Documentación, 6(1), 79-92.

Kotler, P. y Armstrong, G. (2007). Marketing, versión para Latinoamérica. España: Pearson.

Kotler, Philip y Armstrong, Gary. (2003). Fundamentos de marketing. España: Pearson.

Leon Ale, Fran. (2019). Marketing Digital: estas son las funciones de la Mercadotecnia.

López, Luis Martínez; Mata Mata, Francisco y Rodríguez Domínguez, Rosa María. (2009). Sistemas de pago seguro. Seguridad en el comercio electrónico. Revista de Estudios Empresariales, 1, 63-76.

Martínez Prats, Germán, Álvarez García, Yasmín Isolda, Silva Hernández, Francisca & Tagle Zamora, Daniel. (2020). Environmental Taxes. Its Influence on Solid Waste in Mexico. Journal of Environmental Management and Tourism, 11(3), 755-762. DOI: https://doi.org/10.14505//jemt.v11.3(43).29

Martínez, John y J. Pino, Francisco. (2016). Definición de un Modelo de Calidad de Servicios Soportado por Tecnologías de la Información (TI). Revista Publicaciones e Investigación, 10, 49-67. DOI: https://doi.org/10.22490/25394088.1587

Millán Cifuentes, Andrés y Felipe González, Claudio Camilo. (2015). Marco de Referencia para la Gestión de TI Centrada en la Creación de Valor Compartido, Publicaciones e Investigación, 9, 163-176. DOI: https://doi.org/10.22490/25394088.1442

McCarthy, E. Jerome; D. Perreault, William. (1996). Marketing: planeación estratégica, de la teoría a la práctica. Santafé de Bogotá: McGraw-Hill.

Ochoa G, Nancy E., Cruz B, Ingrid M., E Gil, Celio; Silva Chaves, Cristian Camilo; Grajales B. Sara Ketherine; Vergara Vargas, Leidy Lorena; Perea Díaz, María Paula & Páez, Alonso. (2015). Estrategias En La construcción De Un Prototipo Como Modelo Integral En La gestión Investigativa Orientado Hacia El Esquema De Negocio. Revista Publicaciones E Investigación, 9, 113 -134. DOI: https://doi.org/10.22490/25394088.1438

Picazo-Vela, Sergio; Ramírez Goñi, Priscila Nathalí & Luna Reyes, Luis Felipe. (2014). Comercio electrónico y emprendimiento: un análisis aplicando la teoría del comportamiento planeado. RECAI: Revista de Estudios en Contaduría, Administración e Informática, 2(5), 1-20.

Reibán Morales, María Paola. (2012). Estudio, diseño e implementación de un sistema de comercio electrónico para la empresa Atenas tours operadora de turismo. Cuenca.

Roncancio, Enrico. Artesanía. 1999.

UNESCO. (2017). Artesanía y diseño. Construir la confianza - La artesanía, elemento del desarrollo.

W. Andrews. (2002). Comercio Electrónico: Estrategia real, beneficios reales. EUA: Gartner Group.

Wigand, R. T. (1997). Electronic data interchange: A transaction cost perspective. EDI Forum, 10(1).

Published

2021-06-04

How to Cite

Martínez Prats, G., Jiménez Cervantes, V. ., & Silva Hernández, F. . (2021). Electronic commerce as a means of strategy to promote artisan products. Revista De Investigación Académica Sin Frontera: Facultad Interdisciplinaria De Ciencias Económicas Administrativas - Departamento De Ciencias Económico Administrativas-Campus Navojoa, (35). https://doi.org/10.46589/rdiasf.vi35.372

Issue

Section

Artículos

Metrics

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >> 

Similar Articles

<< < 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.